måndag 2 april 2012

Dans + producenten = nej...

Det är en extremt trött producent som sitter här och ger dig en inblick i spexets värld. Anledningen kan vara allergi eller att jag gick upp alldeles för tidigt. Men nej, orsaken beror på något helt annat.

Idag testade jag nämligen på dansen till introlåten! Och jag är helt slut i kroppen! Det är extremt kul att dansa men så oerhört svårt att koordinera kroppen och få den att göra det hjärnan tänker den ska göra. Sen har jag ju inte dansat sen 2008 heller (då i Törnrosa-spexet) så tröttheten kan ha sin förklaring där. Samt att jag är alldeles för dåligt tränad!

Så ett tips till alla i ensemblen: träna upp konditionen och öva på dansen hemma! För när det väl sitter kommer det vara skitsnyggt - och det kan vi tacka koreografen Matilda för!

Och nu ni som undrar - "ska producenten dansa i spexet?"
Nej - men jag vill...

Ha det gött i veckan!
/Andy, producent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar