tisdag 10 april 2012

Som det kan gå.

Kanske bör en kostymör endast hålla sig till kostym och inget annat. Det var i alla fall min spontana tanke efter ett av dagens "ringa-sponsorer-samtal". Fick en lite konstig känsla redan när samtalet inleddes, tyckte personen i fråga presenterade sig lite dåligt för att komma från ett företag, men så är det ju ibland. När jag frågade om jag kunde få prata med någon som är ansvarig för sponsring hänvisade hon dock till sig själv. Så då pratade jag på. När det kom till huvuvida de kunde sponsra oss eller ej började allt kännas väldigt konstigt igen. Hon tackade nämligen nej på grund av att "Nej tyvärr, vi har svårt att bara få ihop till mat på bordet, det är lite svårt att får det att räcka till för tillfället". Varpå jag undrade om jag verkligen kommit rätt och hon sa "Ja, du har kommit till xx i Malmö". Jag har idag alltså inte ringt ett företag på M, utan till en privatperson i Malmö och försökt få henne att sponsra vårt spex.
Dagen har nu fortsatt med att jag missat ett möte, eftersom jag efter 40 minuters letande fortfarande inte lyckats hitta föreläsningssalen det skulle hållas i. Man kan ju säga såhär; jag hoppas kostymprovningen under kvällens repetition går bättre. Men det kan hända att man får ha lite överseende med mig idag. För allt verkar ju inte precis gå på räls...

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar